f650.ro

Forumul posesorilor de BMW F650
Acum este Mie Dec 13, 2017 12:05 pm

Ora este UTC + 2 [ DST ]




Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 7 mesaje ] 
Autor Mesaj
 Subiectul mesajului: Motocicleta mea F650 Strada
MesajScris: Sâm Iul 04, 2015 8:07 pm 
Neconectat

Membru din: Sâm Iul 04, 2015 5:51 pm
Mesaje: 6
Localitate: Bucuresti
Pentru ca tin la motocicleta asta, i-am facut mai multe imbunatatiri, in special la partea electrica.

Imagine
Imagine

1. [b]Releul regulator era stricat asa ca l-am schimbat cu unul facut in Grecia.

http://www.sxelectronics.gr/en/p2.html" target="_new" target="_new" target="_new" target="_new" target="_new" target="_new

Nu se încinge, nici măcar nu se încălzește. Trebuie modificat puțin circuitul original, adică simplificat. Releul „citește” tensiunea de pe borna plus a bateriei și nu mai are nevoie de un fir suplimentar pe care BMW-ul îl trecea prin contact. Era un circuit cu oarecare pierderi. Am schimbat toți papucii oxidați și am cositorit firele. Recomand.

Imagine
Imagine

2. Lumină intermitentă la frână. Face două-trei flash-uri scurte și apoi rămâne aprinsă. Schema aici:

http://www.sentex.ca/~mec1995/circ/motflash.html" target="_new" target="_new" target="_new" target="_new" target="_new" target="_new

Deocamdată am experimentat cu un bec cu leduri BAY15D. Nu prea sunt mulțumit că e diferență cam mică între poziție și frână. Cam așa sunt toate ledurile. Oricum, tranzistorul pe care l-am pus duce și becul normal. Am pus o diodă pe firul de pozitie pt ca becul cu led are scurgeri intre contacte. Adică daca luminile nu sunt aprinse si apas frana se aprinde slab si bordul. AM pus montajul într-o cutie neagră care a intrat perfect în coada motocicletei.

Meștereala mea:

Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine


https://vid.me/40PY" target="_new" target="_new" target="_new" target="_new" target="_new

Pe video era in perioada de teste. In realitate diferenta de lumina intre pozitie si frana e mai mare, dar tot nu sunt multumit. De clipit, clipeste de doua ori și a treia oara ramane aprinsa: clic-clic-aprins.

3. Ceas temperatură lichid răcire. Nu se asortează cu restul bordului, dar ma interesează foarte mult temperatura apei. Eram curios sa vad cum oscileaza. La drum lung stă la jumătate, în trafic aglomerat stă sub roșu hașurat. Când intră în zona roșu hașurat pornește ventilatorul. Senzorul este pentru VW, nu mai stiu exact ce model. M-a costat 22 de lei. Senzorul original BMW este foarte scump, cam 200 de lei, inclusiv SH. Cel FEBI 01939 pe care l-am folosit are exact aceleași caracteristici.

Imagine

Imagine
Imagine
Imagine

4. Voltmetru cu led. Daca tensiunea de încărcare e normala (13 -15v) ledul este stins. Peste 15v se aprinde roșu. Sub 13v se aprinde albastru. Da, 13 v e cam putin, 15v e cam mult, dar asta e tot ce am reușit să fac cu niște diode Zenner. Am pierdut câteva zile (nopți :grin: ) experimentând. De aia e si cam zgariata placuta. N-am mai avut chef/timp sa fac alta. Când aveam releul regulator stricat băga cam 17,8 v. Deci ar sesiza oricum. Atunci m-am prins foarte tarziu. Dacă las farul aprins cu motorul oprit ledul se aprinde încet - încet albastru. La motocicleta mea, sub sigla BMW era montat ledul pentru alarma originală. Acolo am pus ledul de la voltmetru. Nu am poza.

La momentul respectiv nu am găsit o cutie potrivită de prototip așa că l-am lăsat într-o cutie de Tic Tac :grin: .

Imagine

Imagine


5. Becuri cu led. Am decis montarea lor pentru că mă stresa gandul că se arde becul de frana si nu se observa ca opresc :grin: . Înainte îmi făcusem un montaj care să aprindă un led in cazul în care se arde becul de frana. Nu am fost chiar mulțumit de el. Mergea, dar am vrut mai mult.
Cum ziceam, de ledul pe frana nu sunt multumit. De celelalte sunt multumit. Consuma mult mai putin si lumineaza mai mult.

Exemplu: Lumini poziție: filament - 200 mA, led - 20mA
Poziție spate : filament - 450 mA, led - 10mA
Frână : filament - 1250 mA, led 300mA

Instrumentele de bord sunt luminate mult mai bine. Poziția pot să spun că a devenit aproape DRL. Am pus alb cald care dau lumina...calda, nu albastruie cum dau ledurile alb rece (cele mai raspandite pe piata). Nu e țigănie, nu se vede diferență între bec clasic și led (fără probleme cu poliția). Consumul mic protejează instalația (are aproape 20 de ani) în sensul că o solicită mai puțin. Pot să las fără grija motocicleta parcată cu pozitiile aprinse.

In stânga led, în dreapta becul original
Imagine
Imagine

6. Baterie cu gel. Experiența mea cu bateriile cu acid mi-a dovedit ca sunt puțin fiabile. Cel puțin cele pe care le-am folosit eu, cele mai ieftine (Rombat de doua ori, și una ucraineană. Rombat e de fapt o reetichetare a unei baterii italiene, cu C, nu mai rețin numele).
Le-am pus acidul și le-am încarcat ca la carte. Pierdeau destul de mult acid, necesitând completare destul de des. Problema este că bateriile moto nu au tehnologia calciu care previne semnificativ evaporarea electrolitului. Într-adevar, pe ele scrie „cu întreținere” dar nu credeam ca așa de multă întreținere :grin: . Sunt probabil ca bateriile auto din anii `80. Nu am prins vremurile, dar știu că oamenii le completau des. Varta nu am încercat. Erau cam cu 100 de lei mai scumpe decat ce cumparam eu și nu m-am îndurat să dau banii. Nu am fost convins.
Așa că am luat o baterie cu gel Caranda de 14Ah, model YS12-14L-A2. Intra perfect daca se elimina plasticul in care se punea bateria veche. M-am costat 150 de lei. E o chinezărie, dar la prețul respectiv merita. Din experiența mea cu bateriile sigilate toate merita. Am avut unele baterii sigilate pt diverse experimente pe care le-am chinuit mult și s-au comportat foarte bine.

Imagine


7. Manșoane încălzire. Niște chinezării. Sunt curios să văd cum mă simt cu ele. Se încing bine, dar nu am probat încă cu mănuși.

8. Încărcător USB. Tot o chinezărie. Emite paraziți incredibil de mult. Inițial îl pusesem peste indicatorul de tensiune și nu mai mergea indicatorul. Dacă îl depărtam mergea. Așa că am învelit încărcătorul în bandă adezivă de aluminiu conectată cu un fir la șasiu. Am pus și un condensator de filtraj pe alimentare să preia eventualele neplaceri. Nu are mare electronică motocicleta, doar CDI-ul. Dar am vrut eu să fiu sigur. :grin: Paraziții s-au mai dus (am verificat prin apropierea unui radio; nu mai e așa mult afectat).

Imagine

9. Vopsit electrostatic greutăți ghidon.

Imagine
Imagine

La iarna urmează multe:
1.Echilibrat roți. Nu știu dacă au probleme, dar de orice eventualitate.
2. Anvelopa spate.
3. Kit lanț
4.Schimbat ulei furcă.
5. Uns rulmenți jug + bascula spate.
6. Verificat rulmenți roți și pinion. Eventual schimbat semeringuri.
7. Curățat carburatoare, schimbat o-ringuri. Am cumpărat din materialul Viton, mai rezistent decat NBR.
8. Verificat chiulasă, eventual rectificat scaunele supape și schimabt semeringuri supate. Am luat-o cu galeria de evacuare sudata prost (cu gauri) si cand o lasam in frana de motor facea pocuri. Nu stiu cat s-a mers cu ea asa.
9. verificat semeringul de la arborele de echilibrare. Dacă e uzat si curge ulei trebuie crăpat motorul și înlocuit.

PS. Nu fac reclama firmelor pe care le-am menționat...


Ultima oară modificat de Redresor pe Sâm Iul 04, 2015 10:47 pm, modificat 1 dată în total.

Sus
 Profil E-mail  
 
 Subiectul mesajului: Re: Motocicleta mea F650 Strada
MesajScris: Sâm Iul 04, 2015 10:45 pm 
Neconectat

Membru din: Sâm Iul 04, 2015 5:51 pm
Mesaje: 6
Localitate: Bucuresti
Sticla stop spate se potriveste de la Aprilia RS50. Costa 30 de lei si este originala (Vicma). Cea „originala” de BMW, tot Vicma costa 120 lei + curier. :roll: :roll:


Sus
 Profil E-mail  
 
 Subiectul mesajului: Re: Motocicleta mea F650 Strada
MesajScris: Lun Iul 06, 2015 6:23 pm 
Neconectat

Membru din: Vin Iul 02, 2010 8:45 pm
Mesaje: 34
Localitate: sibiu
Felicitari pentru ceea ce ai facut!
Iti recomand sa le testezi si perfectionezi pe acolo pe unde unde considri ca e necesar si apoi sa te gandesti si la posibilitatea sa le faci contra cost pentru posesorii de F650.


Sus
 Profil E-mail  
 
 Subiectul mesajului: Re: Motocicleta mea F650 Strada
MesajScris: Sâm Mar 19, 2016 10:50 pm 
Neconectat

Membru din: Sâm Iul 04, 2015 5:51 pm
Mesaje: 6
Localitate: Bucuresti
Iarna asta am mai facut una-alta. Am desfacut multisor :grin:

Imagine

1. Centrat si echilibrat roti. Cea de pe fata avea fulaj un pic mai mare decat spatele.

2. Anvelopa spate Michelin Sirac.

3. Schimbat rulmenti si semeringuri suspensie spate.
Totul curatat si facut luna. Erau depuneri mari de spray de lant cu mizerie, in unele locuri chiar si de 5mm grosime. Anumiti rulmenti erau compromisi complet. Pus SKF peste tot.

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine


4. Schimbat bucsa amortizor spate. Cu motocicleta pe cricul central daca ridicam sus-jos de bascula aveam un joc. Eu nu simteam nimic, dar am zis sa schimb. La un moment dat am văzut pe net un clip pus de cineva cu aceeași problema.

5. Schimbat placute de frana si uns partile mobile ale etrierilor cu vaselina speciala pt etrieri.

6. Ulei furca Bel-Ray 10W.

7. Kit lant DID.


8. Curatat carburatoare si schimbat jicloare, cui pointou, o-ring-uri, facut reglaje. Kit-urile sunt japoneze.

Imagine

Carburatoarele aveau o depunere in ele, un fel de drojdie. Curatat luna.

Imagine

Imagine

Imagine

Am schimbat piesele in care culiseaza acul de dozaj pt ca erau ovalizate. Chiar o mica ovalizare schimba caracteristicile jiclorului. Piesele noi sunt cromate ca sa se uzeze mai greu (dreapta). In plus, la una se mancase filetul in care intra jiclorul principal.
Imagine

Inaltimea plutitoarelor era dereglata. Aveam 12mm in loc de 14,6 cat scrie la carte. Remediat.

Surubul de reglare a aerului era desfiletat doar 3 ture. La carte scrie ca trebuie desfiletat 3,5 ture. Remediat. In plus, ordinea pieselor era gresita. Arcul presa direct o-ring-ul. Gresit pt ca arcul gaureste o-ring-ul cand strangi. Ordinea corecta e arc > saiba > o-ring. In stanga e corect.

Imagine

Cuiele pointou aveau ceva uzura. Nu neaparat varful, care avea si el un guler unde etansa, dar stiftul pe care apasa plutitoarele. Dupa cum observati, cuiul cel nou (dreapta) are acel stift mai lung. Stiftul are un arc. La cel din stanga arculetul nu mai impingea stiftul in sus. Puteam trage de stift cu penseta sus-jos, dar nu revenea in nici un fel.

Imagine

La carburatoare conteaza orice joc. Cea mai buna solutie pt ele este...injecția electronica :grin:
A pornit la sfert dupa instalare. M-am si mirat...


Sus
 Profil E-mail  
 
 Subiectul mesajului: Re: Motocicleta mea F650 Strada
MesajScris: Joi Mai 19, 2016 10:24 pm 
Neconectat

Membru din: Sâm Iul 04, 2015 5:51 pm
Mesaje: 6
Localitate: Bucuresti
Intrucat a inceput sa scuipe uleiul 10W pe care i l-am pus. Ca sa nu imi curga pe anvelopa si disc, am legat niste sosete (curate :grin: ) pe craci.

Imagine

Schimbarea semeringurilor de furca este o operatiune simpla.

Am vazut ca o saiba de la craci nu era pusa corect. Din cauza asta, arcul era intrat in distanțier. Asa ca in poza:

Imagine

Normal, trebuie pusa saiba, apoi distantierul:

Imagine


Cand am schimbat uleiul, nu m-am uitat acolo pt ca nu permitea ghidonul sa vad pana in fundul distantierului. De asta e bine sa lucrezi cu manualul de service langa tine. Cand montezi, verifici tot.

Am pus 20Wt care mi se pare beton de tare fata de 10Wt, mai ales fata de perioada cand incepusem sa pierd. O sa vad cum e la drum. Vara, cand langa asfalt sunt 35-40 de grade cred ca e bine. Toamna ar putea sa ma zgaltaie. Oricum, uleiul mai gros este pt furci mai vechi. Probabil si cuzinetii sunt putin uzati, (piesa 2 din poza).
Imagine


Sus
 Profil E-mail  
 
 Subiectul mesajului: Re: Motocicleta mea F650 Strada
MesajScris: Mie Noi 16, 2016 8:02 pm 
Neconectat

Membru din: Lun Apr 16, 2012 12:19 am
Mesaje: 43
Buna treaba ai facut!

Imi place! Vad ca te pricepi bine la electonica.
Becurile LED mi se pare o idee foarte buna. Oare ma poti ajuta prin intermediul netului sa-mi schimb si eu? (ce modificari trebuie, cum, ce fel de LEDuri)


Sus
 Profil E-mail  
 
 Subiectul mesajului: Re: Motocicleta mea F650 Strada
MesajScris: Joi Noi 17, 2016 12:10 pm 
Neconectat

Membru din: Lun Apr 16, 2012 12:19 am
Mesaje: 43
Redresor scrie:
Intrucat a inceput sa scuipe uleiul 10W pe care i l-am pus. Ca sa nu imi curga pe anvelopa si disc, am legat niste sosete (curate :grin: ) pe craci.

Imagine

Schimbarea semeringurilor de furca este o operatiune simpla.

Am vazut ca o saiba de la craci nu era pusa corect. Din cauza asta, arcul era intrat in distanțier. Asa ca in poza:

Imagine

Normal, trebuie pusa saiba, apoi distantierul:

Imagine


Cand am schimbat uleiul, nu m-am uitat acolo pt ca nu permitea ghidonul sa vad pana in fundul distantierului. De asta e bine sa lucrezi cu manualul de service langa tine. Cand montezi, verifici tot.

Am pus 20Wt care mi se pare beton de tare fata de 10Wt, mai ales fata de perioada cand incepusem sa pierd. O sa vad cum e la drum. Vara, cand langa asfalt sunt 35-40 de grade cred ca e bine. Toamna ar putea sa ma zgaltaie. Oricum, uleiul mai gros este pt furci mai vechi. Probabil si cuzinetii sunt putin uzati, (piesa 2 din poza).
Imagine



Am schimbat si eu simeringurile si cuzinetii si uleiul in telescop; si la mine exact asa era ordinea in tuburi: arc, distantier, saiba.
M-am uitat in documentatia tehnica si arata fix invers(arc, saiba, distantier).
Oare nu ar fi bine de itnrodus inca o saiba, ordinea fiind: arc - saiba - distantier - saiba - dop?


Sus
 Profil E-mail  
 
Afişează mesajele de la anteriorul:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 7 mesaje ] 

Ora este UTC + 2 [ DST ]


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
Powered by © 2009 IT Bridge Consulting
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Translation/Traducere: phpBB România